هدایای امام رضایی (ع)

2 از بین نمونه های زیر انتخاب کنید

آشنایی با انواع هدایای امام رضایی

از قدیم تا کنون همواره دوستان و آشنایان افرادی که به مشهد دوست داشتنی سفر می‌کنند، منتظر هستند هدیه یا سوغاتی به عنوان تبرک از حرم مطهر برای آنها به ارمغان بیاورند. به همین دلیل در این شهر بازار خرید و فروش سوغاتی‌ها مختلف بسیار پر رونق است که معمولا شامل اقلام خوراکی میگردد. اما امروزه نوع هدایا و سوغاتی‌های مشهد رنگ و بوی مذهبی و فرهنگی به خود گرفته‌اند که با نام هدایای امام رضایی شناخته می‌شوند.

تابلو فرش امام رضا

تابلو فرش امام رضا که یکی از نفیس‌ترین هدایای ارزشی آثار مقدس محسوب می‌شود، شامل تکه‌ای از فرش حرم بوده که برای دوستداران حضور در بارگاه ملکوتی آماده شده است. لازم به ذکر است این تکه فرش، از فرش‌های وقف شده به حرم نبوده و می‌توانید بدون اشکال شرعی از آن استفاده کنید. فرش مورد نظر داخل قابی نفیس قرار گرفته و هر کدام از تابلوها طرح خاصی را در بر می‌گیرد. بنابراین مهم‌ترین نکته در خریداری آن، توجه به طرح فرشی است که انتخاب می‌کنید. همچنین قاب‌های مختلفی از متریال‌های چوب، پلکسی یا فلز در مدل‌های متنوعی مطابق با سلیقه‌های گوناگون برای نگهداری این تابلو فرش‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

هدایای امام رضایی

هدیه‌های امام رضایی از جمله سوغاتی‌های نفیس شهر مشهد محسوب می‌شوند که می‌توانید آنها را به عنوان ارمغانی از بارگاه ملکوتی امام رضا در کنار خود در هر جای ایران داشته باشید. بنابراین کسانی که به مشهد سفر می‌کنند می‌توانند این وسایل را به عنوان هدیه‌ای گران‌بها و ارزشمند به دوستداران و محبان اهل بیت هدیه دهند.

انواع هدایای امام رضایی

ارمغان‌هایی که با نام هدیه‌های امام رضایی شهرت یافته‌اند، مجموعه‌ای از پک‌های سوغاتی، تابلوها، تابلو فرش‌ها و هدایای نفیس مانند تندیس‌های سه بعدی و لوح‌های برجسته می‌شوند که برای آشنایی بیشتر شما با آنها در ادامه به بررسی برخی از  این هدایا به طور کامل می‌پردازیم.

پک سوغاتی فرش حرم و سنگ مرقد امام

این پک جعبه‌ای بسیار نفیس متشکل از فرش متبرک حرم و سنگ مرقد امام رضا است که به صورت ویژه برای دوستداران اهل بیت آماده گردیده است.

پک سوغاتی لوح برجسته گنبد و بارگاه امام رضا

پک سوغاتی لوح برجسته گنبد و بارگاه امام رضا، نمونه‌ای دیگر از این هدیه‌ها محسوب می‌شود. در این هدیه گنبد مطهر در نقشی بسیار زیبا توسط هنرمندان خوش‌ذوق مشهدی برای دلتنگان همیشگی بارگاه ملکوتی امام رضا آماده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

تابلو برجسته دست‌خط امام رضا

تابلو برجسته دست‌خط امام رضا یکی از نفیس‌ترین هدیه‌های امام رضایی است که می‌توانید جهت بهره‌مندی از انرژی معنوی آن، این هدیه را تهیه و همراه خود داشته باشید. در مواد تشکیل دهنده این قاب که نمونه‌ای از هدایای امام رضایی محسوب می‌شود از نمونه نسخه اصلی قرآن نگاشته شده توسط امام رضا (ع) است که در موزه آستان مقدس نگهداری می‌شود استفاده شده است. کیفیت بالای طراحی و تولید این محصول به گونه‌ای است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و به عنوان یک اثر ارزشمند و قدیمی می‌توانید برای سال‌ها آن را نگهداری کنید.

تابلوی نفیس نام امام رضا و تصویر حرم علیه السلام

این تابلو در مدل‌های بسیار متنوع و زیبا برای دوستداران امام رضا تهیه شده است. تابلوهای کاشی‌کاری شده، تابلوهای خاتم‌کاری، تابلوهای سه‌بعدی و زرکاری در قاب‌های مختلف چوبی، فلزی، پلکسی در اندازه‌های متنوع نمونه‌ای از انواع آنها محسوب می‌شوند.

 

تندیس سه بعدی

تندیس‌های سه‌بعدی شامل تندیس‌های فرش حرم، تندیس‌های سرامیکی، تندیس‌های لوح برجسته مقبره امام رضا، ماکت‌های سه بعدی حرم، تندیس‌های مسابقات قرآن کریم و تندیس‌های نام امام رضا بوده که به صورت جداگانه یا داخل جعبه‌ای شکیل قرار گرفته‌اند. شما هنگام انتخاب تندیس‌ها باید مدل‌های مختلفی که در این قسمت وجود دارد را بررسی کنید و متناسب با محل استفاده انواع مختلف آنها انتخاب نمایید.

تندیس سنگ مقبره متبرک امام رضا (ع)

یکی از زیباترین و معنوی‌ ترین هدایای امام رضایی که برای دوستداران امام در نظر گرفته شده، تندیس سنگ مقبره امام رضا محسوب می‌شود. در حقیقت این تندیس نشان دهنده قدیمی‌ ترین سنگ مزار حرم امام رضا است که در موزه حرم نگهداری می‌شود. این سنگ دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و طرح‌هایی که بر روی آن نقش بسته نشان دهنده قدمت سنگ مورد نظر است.

نگین عقیق امام رضا علیه السلام

این هدیه، مجموعه بسیار نفیس از نگین عقیق آذین شده به نام امام رضا علیه السلام است که در یک قاب شکیل نگهداری می‌شود و به عنوان هدیه تبلیغاتی یا سوغاتی برای دوستان و آشنایان بسیار مناسب به حساب می‌آید. این سنگ به صورت دستی حکاکی شده و برای زیبایی بیشتر در کنار آن طرح هایی از هنر تذهیب به دست هنرمندان مشهدی نقش بسته است.

موارد کاربرد هدیه‌های امام رضایی

اکثر هدایای نام برده شده در پک‌هایی بسیار شکیل آماده شده‌اند و کاربردهایی مانند موارد زیر دارند:

  1. سوغاتی: این هدیه‌ها به گونه طراحی شده‌اند که می‌توان آنها را برای به عنوان سوغاتی برای افرادی که دوستشان دارید تهیه نمایید.
  2. هدایای تبلیغاتی: با توجه به نوع بسته‌بندی و کیفیت این لوازم، می‌توانید آنها را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی برای سازمان‌های مختلف استفاده کنید. به خصوص هدایایی که به صورت لوح‌های برجسته در قاب‌های بسیار نفیس و زیبایی طراحی شده‌اند برای این منظور بسیار مناسب هستند.
  3. لوازم دکوری: این وسایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آذین بخش محل زندگی شما بوده و به‌ عنوان وسیله‌ای معنوی می‌توانید از انرژی مثبتی که دارند بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید هدایای امام رضایی

پیش از اقدام به خرید انواع مختلف هدیه‌های امام رضایی، با در نظر داشتن  پارامترهایی می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. مهم‌ترین نکته در خرید هدایای امام رضایی توجه به محل استفاده و نیاز شما محسوب می‌شود. همچنین توجه به ظاهر، اندازه و کیفیت کار از نکاتی هستند که در هنگام خریداری باید مورد توجه قرار بگیرند. در نهایت بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید فاکتور مهمی است که نقش مهمی را در انتخاب محصول مورد نظر ایفا می‌کند.

قیمت هدایای امام رضایی

قیمت این محصولات، متناسب با نوع هدیه انتخابی و ویژگی‌های ظاهری با یکدیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین هنگام انتخاب باید مدل‌های مختلف این محصولات را با هم مقایسه کنید و متناسب با محل کاربرد، بهترین گزینه را سفارش دهید. امروزه بسیاری از مجموعه‌های تولیدکننده هدیه‌های امام رضایی به صورت انحصاری اقدام به تولید اقلام این هدایا نموده‌اند که این موضوع باعث ایجاد رقابت در بازار خرید‌و‌فروش آنها شده‌ است. بنابراین بازار تقاضای خرید و فروش در کنار رقابت تولید‌کنندگان از عوامل موثر بر تعیین قیمت این محصولات محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

برای خرید هدیه‌های امام رضایی می‌توانید به سایت مجموعه ثامن تندیس مراجعه نموده و متناسب با نیاز خود از انواع مختلف هدایا و محصولاتی که در این فروشگاه وجود دارد خریداری نمایید. شما برای این‌کار می‌توانید با کارشناسان فروش که به صورت ۲۴ ساعته در همه ایام هفته آماده ارائه خدمات به کلیه متقاضیان هستند تماس بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که مجموعه ثامن تدریس مجوز فعالیت‌های خود را از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دریافت کرده است و از سال ۱۳۷۸ در این حوزه به فعالیت می‌پردازد.