تقدیر از پزشک با هدیه دادن لوح تقدیرهای خاص و به یادمادنی

یکی از ارزشمندترین و والاترین مشاغل در هر جامعه‌ای، پزشک بودن است، زیرا مهم‌ترین دارایی هر فردی سلامت و جان اوست و این پزشکان هستند که همواره نگهبان سلامت مردم هستند و جان دوباره به آن‌ها می‌بخشند. ایران در حرفه پزشکی سابقه دیرینه دارد. برای تقدیر از پزشک و پاس داشت زحمات شبانه روزی پزشکان، یکم اردیبهشت هرسال که زاد روز بزرگ‌ترین طبیب ایران زمین، ابوعلی سینا است را به اسم روز پزشک نامگذاری کرده‌اند.

شایسته است تا در این روز با هدایای خاص و ماندگاری به پزشکان تبریک گفت. یکی از این هدایای زیبا لوح‌های تقدیراند که بنا به سلیقه‌های متفاوت قابل سفارش هستند. چنانچه قصد تبریک محترمانه و تهیه هدیه‌ای ارزشمند برای پزشکان را دارید در این مقاله با ما همراه شوید.

تقدیر از پزشک

کاربرد لوح تقدیر از پزشک

اگر شما رییس یک بیمارستان یا سرگروه یک مجموعه درمانی هستید ممکن برای خرید هدیه مناسب برای پزشکان مجموعه خود دچار سردرگمی شوید. همچنین ممکن است شما فردی باشید که می‌خواهید برای قدرانی از پزشک معالج خود هدیه‌ای برازنده و شایسته تهیه کنید. تهیه هدیه برای مراسمات تشریفاتی یا افرادی که شناخت کافی و صمیمت زیاد با آن‌ها نداریم سخت است. اما یکی از ماندگارترین و همه پسندترین هدیه‌ها لوح‌های تقدیر هستند. شاید با نام لوح تقدیر به یاد لوح‌های دبستان خود بیفتید اما شما با سلیقه خود می‌توانید لوح‌هایی با رنگ‌های شکیل، جنس‌های خوب، قاب و جعبه‌های ارزشمند سفارش دهید. مزیت این لوح‌ها این است که دقیقا برای آن مناسبت و آن شخص به صورت اختصاصی نوشته یا ساخته می‌شوند.

حتی ممکن است این لوح‌ها شامل طرح‌های سنتی زیبا یا خطی شعر باشند و هدیه شما را ارزشمند‌تر کنند. همچنین باید بگوییم با توجه به متریال و پیچیدگی، این لوح‌ها از قیمت‌های پایین تا قیمت‌های کمی بالاتر را شامل می‌شوند اما به صورت کلی لوح تقدیر از آن دسته هدیه‌هایی است که قیمت بسیار معقولی دارد و می‌توانید برای تعدادی بیشتری از افراد سفارش دهید. بنابراین شما انتخاب‌های زیادی دارید و می‌توانید برای تقدیر از پزشک مورد نظر آپشن‌های بیشتری برای لوح تقدیر خود در نظر بگیرید.

تقدیر از پزشک

لوح تقدیر دست نویس

هرگاه هدیه ما با هنر دست گره می‌خورد زیباتر و ارزشمندتر می‌شود. برای نوشتن متن یا شعر لوح تقدیر می‌توانید درخواست نوشتن با جوهر و قلم با خطوط زیبایی چون نستعلیق را بدهید. می‌توانید از رنگ‌های مختلف برای نوشتن استفاده کنید اما رنگ مشکی رنگی همیشگی است. علاوه بر شعر شما می‌توانید متن‌های اختصاصی‌تر نیز به لوح تقدیر خود اضافه کنید، به این صورت این هدیه امضای شخص شما خواهد بود. سپس قاب متناسب و زیبایی انتخاب کنید تا جلوه دو چندان به متن بدهید. اگر می‌خواهید هدیه را شیک‌تر و به یادماندنی‌تر کنید می‌توانید از جعبه‌های مختلف نیز استفاده کنید. البته بعضی لوح‌ها دیوار کوب هستند و بعضی دیگر رومیزی. انتخاب این آپشن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه با لوح تقدیرهای جعبه دار بیشتر آشنا می‌شویم.

استفاده از جعبه‌های شیک برای لوح تقدیر

این روزها برای تقدیرهای دسته جمعی و شکیل شدن لوح تقدیر از جعبه‌ استفاده می‌کنند. بهرحال استفاده از جعبه جلوه بهتری برای هدیه دادن دارد و همچنین فرد موردنظر می‌تواند تا سال‌ها لوح خود را در جعبه نگهداری کند. استفاده از جعبه چرم و جیر بسیار شیک است و ماندگاری بالایی دارد و به هدیه شما اصالت می‌بخشد. اصولا متریال زیادی مانند لمینت، فلز و پلکسی در طراحی و ساخت لوح استفاده می‌شود و انتخاب نوع متریال بر عهده مشتری و طبق نیاز او است. بدیهی است که هر متریال قیمت خاص خودش را دارد و بر اساس کیفیت هزینه‌ها متغیر است.

 یکی از به‌روزترین جعبه‌هایی که برای لوح تقدیر از پزشک، استفاده می‌شود، حالت مولتی متریال است. همچنین سفارش دهندگان می‌توانند درخواست کنند تا متن یا لوگوی خاصی با لیزر بر روی جعبه‌ها حک شود تا باعث زیبایی چندین برابر هدیه شود. دقت کنید ابعاد و اندازه نیز بر قیمت کار شما اثر گذار است. بهتر است اندازه مناسبی را با مشورت با سازنده انتخاب کنید تا متن موجود بر روی لوح به بهترین شکل خودش را نشان دهد.

جنس انواع لوح‌ها برای تقدیر از پزشک

یکی از لوکس‌‌ترین جعبه‌ها و قاب‌ها برای لوح، جنس برنجی است که معمولا در ابعاد a4 و a5  ساخته می‌شود. برنز به دو صورت خش دار و صاف و براق وجود دارد. برای پیاده کردن متن روی پلاک جعبه از تکنیک اسید کاری استفاده می‌شود، سپس برای لوکس تر شدن کار از آبکاری طلا یا نیکل بر روی آن استفاده می‌کنند. بنابراین اگر دنبال هدیه گرانبها با بهای بیشتر هستید این نوع لوح جعبه دار برای شما مناسب است. نوع دیگری از جنس جعبه جیر یا چرم است. جعبه‌های جیر به علت جلوه مخملی و زیبا خواهان بیشتری دارد. ترکیب جعبه جیر سرمه‌ای با حکاکی طلایی بسیار چشم نواز خواهد بود.

 در نهایت ارزانترین جعبه که به جعبه‌های اداری معروف هستند جنس استیل است که در دو رنگ طلایی و نقره‌ای تهیه می‌شود. قابل ذکر است که دوام و ماندگاری جعبه‌های استیل بالا است و برای مناسبات اداری بسیار مناسب است.

جعبه لمینت برای لوح تقدیر

 نام دیگر جعبه‌های مولتی متریال جعبه‌های لمینت است. برای جنس این جعبه‌ها از جیر و برای پلاک آن از یک شبه فلز استفاده می‌شود. سرعت آماده شدن جعبه‌های مولتی متریال بسیار بالاتر از جعبه‌های برنجی و استیل است و قیمت مناسب و منصفانه‌ای دارد. برای رنگ این جعبه‌ها از چاپ فلت و برای حکاکی بر روی آن از لیزر استفاده می‌شود. یکی از مناسب‌ترین لوح و جعبه‌ها برای تقدیر از پزشک، جعبه‌های لمینت یا مولتی متریال است.

نحوه ساخت لوح برای تقدیر از پزشک

در صورتی که اطلاعات کامل از ساخت وسیله‌ای داشته باشید بهتر می‌توانید برای انتخاب و سفارش آن محصول تصمیم گیری کنید. در مورد لوح‌هایی که برای آن‌ها از جعبه برنجی استفاده می‌شود، پلاک از جنس برنج و با اسیدکاری آماده می‌شود. آبکاری پلاک نیز به دو صورت آبکاری با طلا یا نقره صورت می‌گیرد. در سبک استیل از روش اسید کاری برای حک کردن متن لوخ استفاده می‌کنند و پلاک روی جعبه به دو صورت مونتاژ می‌شود.

 برای داشتن یک پک هدیه کامل و تشریفاتی می‌توان از ترکیب تندیس، لوح تقدیر و جعبه استفاده کرد.

جمع بندی

برای قدردانی از تلاش‌های بی دریغ پزشکان و پاس داشت روز پزشک، یکی از مناسب‌ترین هدیه‌ها استفاده از لوح‌های تقدیر زیبا و شکیل و تندیس است. برای جلوه زیباتر می‌توان از جعبه‌هایی با جنس‌های مختلف برای هدیه خود استفاده کنید تا این هدیه به یه یاد ماندنی‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *