لوح تقدیر خام یا تقدیرنامه معمولا به ابزار گرامیداشتی گفته می‌شود که به فرد یا گروهی از افراد داده می‌شود تا از آنها قدردانی و تشکر به عمل آید. لوح‌های تقدیر معمولا به شکل یک تابلو یا سندی حاوی اطلاعات خاص مانند نام فرد یا گروه مورد تقدیر، علت تقدیر و قدردانی و امضای سازمان اعطا کننده ارائه می‌شوند.

لوح‌های تقدیر خام فایل‌های باکیفیتی هستند که به صورت آماده تهیه می‌شوند و فقط جای امضا و نام فرد یا گروه مورد تقدیر و چند مورد دیگر در آن‌ها خالی گذاشته شده است. شما می‌توانید از این لوح‌های تقدیر در موارد متعددی مانند مراسم اعطای جوایز، مسابقات یا اعتباردهی استفاده کنید. در این ادامه، اطلاعات بیشتری درباره لوح‌های تقدیر خام ارائه شده است. پس اگر علاقه‌مند هستید تا پایان همراه ما باشید.

جنس لوح تقدیر خام

برای تهیه لوح‌های تقدیر از مواد مختلفی بنا به دلخواه مشتری استفاده می‌شود. همچنین لوح‌های تقدیر انواع و اقسام متفاوتی دارند. بنابراین جنس به کار رفته در این لوح‌ها نیز متنوع است. به عنوان مثال در لوح‌های سپاس، انواع لوح‌های ایستاده، کتابی، جعبه‌دار، مقوایی، ساده، تک‌برگی و تشریفاتی را داریم. مشتری بنا به دلخواه و سلیقه خود می‌تواند از بین این مدل لوح‌های تقدیر یکی را انتخاب کند. مثلا اگر لوح تقدیر کتابی را انتخاب کند این لوح‌ها معمولا از جنس کاغذ یا مقوای گلاسه هستند.

 همچنین در همین دسته می‌تواند لوحی را انتخاب کند که از جنس کاغذ روغنی باشد و نگهدارنده آن از جنس پارچه‌های مخمل یا جیر تهیه شده باشد. از دیگر انواع جنسی که می‌توان برای لوح تقدیر خام استفاده کرد گالینگور و مقوا است. از طرفی اگر مشتری بخواهد یک لوح تقدیر تشریفاتی سفارش دهد، این لوح‌ها عموما از جنس فلز، چوب، پلکسی و لمینت تهیه می‌شوند. جنس جعبه این لوح‌ها نیز معمولا از جنس چرم و گالینگور است. پس مشاهده می‌کنید که در جنس‌های لوح تقدیر تنوع زیادی وجود دارد.

انواع لوح تقدیر خام

لوح‌های تقدیر خام که به عنوان نماد قدردانی و تقدیر از افراد یا گروه‌ها استفاده می‌شوند، انواع متفاوتی دارند. همان طور که گفته شد این محسول، از جنس‌های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه می‌شود. در اینجا به برخی از انواع لوح‌های تقدیر اشاره می‌شود:

لوح‌های تقدیر خام فلزی

معمولا این لوح‌ها از فلزاتی مانند برنز، فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. این لوح‌های تقدیر دارای طرح‌ها و برجستگی‌های متنوعی هستند. معمولا برای تقدیر از تیم‌ها یا افراد در مسابقات از این لوح‌ها استفاده می‌شود.

لوح‌های تقدیر شیشه‌ای

لوح‌های تقدیر شیشه‌ای معمولا دارای متن‌های گراویری شده درون شیشه هستند. این لوح‌ها ظاهری زیبا دارند که شفافیت شیشه نیز جلوه دیگری به آنها بخشیده است. شما می‌توانید از این لوح‌ها به عنوان نمایشگرهای ارزشمندی برای تقدیر از افراد وگروه‌ها استفاده کنید.

لوح‌های تقدیر سرامیکی

لوح‌های تقدیر خام سرامیکی از آن دسته لوح‌هایی است که از مواد سرامیکی تهیه شده است. معمولا این لوح‌های تقدیر به شکل پرسی و در طرح‌های متنوع بنا به دلخواه مشتری ارائه می‌شوند. از این لوح‌ها برای تقدیر در مراسم و مسابقات هنری یا فرهنگی استفاده می‌شود.

لوح‌های تقدیر چوبی

این لوح‌های تقدیر از جنس چوب ساخته می‌شود. معمولا با انواع رنگ‌آمیزی‌ها آنها را طراحی می‌کنند. این نوع لوح تقدیر خام معمولا در رویدادها و مسابقات مختلف برای تقدیر و قدردانی استفاده می‌شود.

لوح‌های تقدیر جعبه‌ای

از دیگر لوح‌های تقدیر موجود در بازار می‌توان به لوح‌های تقدیر جعبه‌ای اشاره کرد که به صورت جعبه‌های کوچک و زیبا ارائه می‌شوند. شما می‌توانید یک لوح فلزی یا شیشه‌ای را درون این جعبه‌ها قرار دهید. این لوح‌های تقدیر خام عموما به افراد یا تیم‌ها تقدیم می‌شود و ارزشمندی خاصی دارند.

همچنین می‌توان انواع لوح‌های تقدیر را از نظر طراحی و کاربرد آنها دسته‌بندی کرد.

کاربردهای لوح تقدیر خام

لوح‌های تقدیر خام که در طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند معمولا با گرافیک‌های هنری و جذابی تهیه می‌شوند. این لوح‌ها را می‌توان از جهت رنگ، فونت، اندازه و موارد دیگر بنا به دلخواه تغییر داد. لوح‌های تقدیر کاربردهای متفاوتی دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود.

از لوح‌های تقدیر معمولا برای تشکر و قدردانی از مدیران سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی یا نهادهای مختلف استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از این لوح‌های تقدیر برای سپاسگزاری از خدمات کارکنان دولتی و خصوصی استفاده کرد. مدیران مدارس و دانشگاه‌های مختلف می‌توانند از لوح‌های تقدیر برای قدردانی و تشکر از دانش‌آموزان یا دانشجویان ممتاز و برجسته خود استفاده کنند. از آنجایی که استفاده از لوح‌های تقدیر خام می‌تواند کار مدیران را راحت‌تر کند، بسیاری از مدیران برای تقدیر از معلمان برجسته خود از این لوح‌ها استفاده می‌کنند.

خرید لوح تقدیر خام

برای خرید لوح‌های‌ تقدیر خام باید به نیازهای خود و کاربردی که از لوح توقع دارید توجه کنید. همچنین بودجه مورد نظر برای تهیه لوح هم عامل مهمی در خرید لوح تقدیر است. اگر بودجه آنچنانی ندارید بهتر است به سراغ موارد مقرون‌به‌صرفه‌تر که طراحی‌های ساده دارند و از مواد معمولی‌تری تهیه شده‌اند بروید. در غیر این صورت برای تهیه لوح تقدیر خام انتخاب‌های متنوع دیگری می‌توانید داشته باشید.

نکات مهم در سفارش لوح تقدیر خام

در هنگام خرید و سفارش لوح‌های تقدیر خام باید به این موارد توجه کنید:

  • نوع مواد به کاررفته در لوح تقدیر: انتخاب نوع مواد به کار رفته در لوح‌های تقدیر کاملا به سلیه و ذوق شما بستگی دارد. همچنین به مورد استفاده‌ای که قرار است انجام شود. شما می‌توانید از تنوع موجود شامل فلز، چوب، شیشه یا پلاستیک برای جنس به کار رفته در لوح‌های تقدیر خام خود استفاده کنید.
  • سبک طراحی لوح تقدیر: هنگام خرید و سفارش لوح‌های تقدیر حتما باید توجه کنید که سبک مورد نظر شما در طراحی چه سبکی است. این سبک می‌تواند کلاسیک و سنتی باشد یا مدرن و مینیمال. این مورد هم به موضوع قدردانی مورد نظر و همچنین ذوق و سلیقه سفارش‌دهنده بستگی دارد.
  • محتوای به کار رفته: مورد بسیار مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد محتوای به کار رفته است. هم از نظر مضمون و هم از جهت درستی و صحت اطلاعات مندرج در لوح

علاوه بر این موارد هنگام خرید به رنگ لوح، کیفیت ساخت و قیمت نیز توجه داشته باشید.

قیمت لوح تقدیر خام

قیمت لوح‌های تقدیر خام کاملا به جنس به کار رفته، کاربرد آن، همچنین طراحی و سبک مورد استفاده در لوح بستگی دارد. قطعا لوح‌هایی که تشریفاتی هستند قیمت‌های بالاتری دارند تا لوح‌هایی که برای استفاده معمولی به کار می‌روند.

سخن آخر

لوح‌های تقدیر ابزار بسیار مهمی برای نشان دادن قدردانی و تشکر شما از دیگران هستند. هدیه‌ای ارزشمند که می‌تواند باعث افزایش کیفیت رابطه بین افراد شود. به همین منظور ثامن تندیس، با ارائه لوح‌های تقدیر باکیفیت سعی کرده است نیاز شما را در این رابطه تامین نماید. به خصوص که با ارائه لوح تقدیر خام خیال شما را از بابت طراحی و تولید این کالا آسوده کرده است. این فروشگاه اینترنتی از سال 1387 در خدمت مشتریان است. از آنجایی که سفارشات لوح تقدیر بسیار زیاد است برای تولید در تیراژ بالا و افزایش سرعت ارائه خدمات این فروشگاه اینترنتی یک خط تولید جدید برای لوح تقدیر در نظر گرفته است تا شما بتوانید با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و در کمترین سفارش خود را ثبت و تحویل بگیرید.