انسان‌ها از زمان‌های دور تا به امروز در تحمل هزینه‌های درمانی خود دنبال راهی برای تعدیل و جبران آنها بوده‌اند. آنها به دنبال راه‌حل‌هایی برای پوشش خسارت‌های احتمالی بوده و این تلاش برای مقابله با مشکلات مختلف از زمان‌های قدیم آغاز شده است. مفهومی که امروزه به آن به‌عنوان بیمه اطلاق می‌شود، درگذشته نیز موردتوجه انسان‌ها قرار گرفته بود. این تدابیر به دلیل روبروشدن انسان با چالش‌ها و نیازهای فراوان به وجود آمده است. همچنین، روز بیمه نیز نقش اساسی در حفظ و تقویت این صنعت ایفا می‌کند. هدیه روز بیمه، ارزشمندترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به بیمه گران و بیمه گذاران بدهیم، چرا که حفاظت از زندگی و امنیت، نهایت نیکوکاری است.

تاریخچه پیدایش بیمه در جهان

بیمه اولین‌بار توسط دریانوردان چینی اختراع شد، به‌گونه‌ای که با توزیع سرمایه و مواد اساسی در کشتی‌های مختلف، می‌توانستند از سرقت و غرق‌شدن ناگهانی آنها جلوگیری کنند. سپس، دریانوردان بابلی و فنقی با دریافت وام، کالاهای خود را تهیه می‌کردند و در صورت وقوع مشکل، وام‌دهنده خسارت را تحمل می‌کرد و هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌کرد. این سنت جالب به روش‌های متفاوت به ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی نیز منتقل شد.

تاریخ دقیق روز بیمه چه روزی است؟

بدون شک، بیمه به‌عنوان یک اصل حیاتی برای آسایش و رفاه ما، ارزش آن به‌گونه‌ای است که مستحق اختصاص یک روز در تقویم شمسی است. اگر تمایل دارید بدانید چرا یک روز به‌عنوان روز بیمه انتخاب شده و چه دلایلی این تصمیم گرفته شده، باید به تاریخچه این اصل نگاهی بیندازید. اولین روز فعالیت یک شرکت بیمه رسمی در ایران مصادف با روز 15 آبان 1314 است، اگرچه آن زمان هیچ کس به فکر اختصاص یک روز در تقویم برای این مناسبت نبوده است. به همین دلیل، روز 13 آذر، زمانی که قانون اداره امور شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی تصویب شد، به عنوان روز بیمه در تقویم ثبت گردید.

تاریخچه بیمه

از سال 1367 تا به امروز، سازمان بیمه مرکزی سمینارها و تدابیری را در راستای ارتقاء این حوزه برگزار کرده و در آن‌ جلسات از فعالان این صنعت تقدیر نموده اند.

تاریخ دقیق روز بیمه در سال 1402 به صورت زیر است:

  • دوشنبه ۱۳ آذر 1402 شمسی
  • روز ۲۰ جمادی‌الاولی ١٤٤٥ قمری
  • Monday, December 4, 2023 میلادی

آغاز کار بیمه در ایران

اولین شرکت‌های بیمه در ایران، دو مؤسسه روسی به نام نادژدا و قفقاز مرکوری بودند که در سال 1289 تأسیس شدند. پس از آن، 13 شرکت خارجی دیگر کار خود را در این زمینه آغاز کردند. در سال 1310، الکساندر آقایان که ابتدا در شرکت‌های روسی مشغول به کار بود، به ایده تشکیل یک شرکت بیمه ایرانی رسید. او که بعداً نام خود را به علی‌اکبر داور وزیر مالیه تغییر داد، در سال 1314 شرکت سهامی بیمه ایران را تأسیس کرد و پس از سخنرانی، خانه خود را در برابر آتش‌سوزی بیمه کرد که به‌عنوان اولین فرد بیمه شده در ایران شهرت یافت.

بهترین هدیه روز بیمه  برای کارمندان بیمه

هدایا می‌توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند، هرچند که دارای وسعت بسیار زیادی هستند. هدایای سازمانی در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای تقویت روابط کارمندان و همکاران استفاده می‌شوند. هدایا با طراحی منحصربه‌فرد و ویژه نیز برای مخاطبان و مشتریان تولید می‌شوند. همچنین، هدایای تبلیغاتی مناسبتی که برای مناسبت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، می‌توانند در تقویت روابط، ایجاد احساس خوشایند، افزایش اعتماد و وفاداری و... مؤثر باشند.

در اصل، هدایای تبلیغاتی بیمه می‌تواند شامل هر سه نوع هدیه مذکور باشد، زیرا هیچ محدودیتی در انتخاب و استفاده از هدایا برای افراد و اقشار خاص وجود ندارد. برای انتخاب یک هدیه روز بیمه مناسب، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند، اما به‌طورکلی هدایای روز بیمه شامل موارد زیر می‌شوند.

بنر مقاله روز بیمه

تندیس روز بیمه هدیه مناسب روز بیمه

تندیس بیمه، یک گزینه مناسب برای هدایای تبلیغاتی و همچنین ارائه به دوستان و اقوام است. این تندیس برای تجلیل از پرسنل و مدیران شرکت‌های بیمه در انواع همایش‌ها به‌شدت توصیه می‌شود.

استفاده از تندیس، امکان فراهم‌آوردن یک عنصر زیبا در دکوراسیون میز دفتر کار شما را فراهم می‌کند. اگر به دنبال هدایای تبلیغاتی با قیمت مناسب هستید، توصیه می‌شود تندیس‌های ثامن تندیس را بررسی کنید.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی شرکت بیمه حافظ، در یک مراسم جشنی و بازدید از واحدهای مختلف ستادی، دودانگه به مناسبت 13 آذر (روز بیمه)، از تلاش و زحمات معاونین، مدیران و کارمندان شرکت تشکر کرد و با اهداء لوح تقدیر بیمه، از آن‌ها تقدیر نمود و تبریک گفت.

همچنین در جشن بیمه سلامت همگانی، رئیس‌جمهور به‌منظور تقدیر از اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای فراهم‌کردن پوشش بیمه‌ای برای تمامی مردم ایران، یک لوح تقدیر را به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اهدا نمود.

ما در فروشگاه ثامن تندیس سعی کرده‌ایم تا انواع هدیه‌های تبلیغاتی را فراهم کنیم، تا شما مشتریان عزیز بتوانید برای هر مناسبت از محصولات صنایع‌دستی ما استفاده کنید. تندیس و لوح تقدیر یکی از هدایا با استقبال بسیار خوب مخاطبان در مجموعه ما است. همچنین، قیمت مناسب تندیس و لوح تقدیر برای مشتریان ارزان در نظر گرفته شده تا بتوانند به‌راحتی این محصول را به‌صورت عمده سفارش دهند.

خودکار و خودنویس

خودکار و خودنویس از جمله ابزارهای بسیار کاربردی هستند که تقریباً هر فرد در طول روز بارها از آنها استفاده می‌کند، و به همین دلیل می‌توانند به‌عنوان هدیه برتر و ویژه برای کارمندان بیمه شناخته شوند. هرچند خودکار تبلیغاتی از پرتکرارترین هدایا به شمار می‌آیند، اما همچنان اثربخشی بالایی دارند و می‌توانند در جذب مشتری و ایجاد حس اطمینان نقش مهمی ایفا کنند. این ابزارها به دلیل کاربری روزانه و عمومی خود، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دل افراد پیدا کنند. زیرا اغلب افراد تمایل دارند همیشه یک خودکار به همراه خود داشته باشند و در مواقع نیاز به نوشتن از آن استفاده نمایند.

ماشین‌حساب

ماشین‌حساب نه‌تنها دارای کاربردهای متنوعی است؛ بلکه به لحاظ ماندگاری بسیار زیاد، می‌تواند اثربخشی قابل‌توجهی داشته باشد. در اصل، ماشین‌حساب می‌تواند برای مدتی طولانی به‌عنوان یک نماد معرف برند و مؤسسه تجاری شناخته شود و باعث جذب مخاطبان بیشتری شود.

سررسید و سالنامه هدیه مناسب روز بیمه

سررسیدها و سالنامه‌ها قابلیت طراحی به‌صورت انحصاری، سازمانی و مناسبتی را دارند و باتوجه‌به ماندگاری بالا و استفاده طولانی‌مدت (حداقل یک سال)، اثربخشی بسیار خوبی خواهند داشت. در واقع، هر چیزی که به‌عنوان نقاط عطف مهم یک مجموعه شناخته می‌شود، می‌تواند در سالنامه‌ها و سررسیدها جای یابد.

جاکلیدی

جاکلیدی نیز به‌عنوان یک هدیه تبلیغاتی مؤثر برای مؤسسات مالی و شرکت‌های بیمه شناخته می‌شود. این ابزار کاربردی، به مدت طولانی توسط مشتریان مورداستفاده قرار می‌گیرد. ارائه جاکلیدی تبلیغاتی در قالب هدایای تبلیغاتی بیمه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی توسعه و رشد مؤسسات بانکی و بیمه داشته باشد. انواع مختلفی از جاکلیدی‌های چرمی و فلزی امروزه وجود دارند که با درج نماد و برند مؤسسه، جذابیت بالایی برای مخاطبان دارند و می‌توانند به‌منظور توسعه فعالیت برند استفاده شوند.

سخن پایانی

تمامی مؤسسات بانکی و بیمه‌ای برای توسعه و پیشرفت خود باید از روش‌های مختلف بازاریابی بهره‌مند شوند و استفاده از هدیه تبلیغاتی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان باشد. از جمله هدیه مناسب در زمینه بیمه می‌توان به سررسید، جاکلیدی‌، لیوان‌، خودکار، جا کارت، ماشین‌حساب و... اشاره کرد که هر یک از این اجناس می‌توانند کاربردهای مختلف در جذب و نگه‌داشتن مشتریان داشته باشند.

در کل، روز بیمه با اهدا تندیس به افراد برجسته و هدیه لوح تقدیر به کسانی که در زمینه تحصیلات و دانش علاقه دارند، فرصتی مناسب را برای تجدیدنظر در مسیر حیات فردی و اجتماعی ارائه می‌دهد و نشان از اراده جامعه به پیشرفت و بهبود زندگی هر فرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *